۰

مهمترین نکات هنگام خرید خودرو از شرکت های سازنده داخلی و نمایندگان رسمی خودروهای وارداتی کدام است؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۱
مهمترین نکات هنگام خرید خودرو از شرکت های سازنده داخلی و نمایندگان رسمی خودروهای وارداتی کدام است؟
به گزارش معاونت فرهنگی قوه قضاییه، به طور معمول شرکت های سازنده و واردکننده رسمی اقدام به فروش خودرو های نو و صفرکیلومتر می نمایند. در این موارد خریدار به عنوان مشتری با مراجعه به دفتر مرکزی فروش یا نمایندگی فعال شرکت مربوطه، با ارائه مدارک مورد نیاز من جمله شناسنامه، کارت ملی، مدرکی جهت احراز محل سکونت مانند سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر و ... و انتخاب شیوه خرید، اقدام به پرداخت مبلغ معامله و انعقاد قرارداد کرده و با دریافت نسخه ای از قرارداد و رسید مبالغ پرداختی، نهایتاً منتظر انجام تعهدات از سوی طرف قرارداد (فروشنده) می ماند. سپس فروشنده در زمان مقرر بایستی خودروِ مورد نظر را به همراه کلیه لوازم مربوطه، پلاک های انتظامی، بیمه نامه، فاکتور فروش شرکتی و برگه گارانتی به خریدار تحویل نموده و در ادامه سند مالکیت خودرو (سند سبز رنگ) و کارت ماشین و کارت سوخت نیز به آدرس اعلامی خریدار توسط مراجع مربوطه از طریق پست ارسال و تحویل می گردد. در همین جا لازم به توضیح است در روش های فروش متفاوت اعلامی از سوی شرکت های فروشنده بسته به نوع فروش من جمله نقدی، اعتباری، ودیعه ای و .... ممکن است مدارک مورد نیاز جهت ارائه به شرکت افزایش یابد. در این روشِ خرید نکاتی حائز اهمیت است که به نظر می رسد می توان با دقت در آنها به آینده قرارداد دید واقع بینانه ای داشت.
اولین نکته: آن است که خریدار با مراجعه به بازار و سایر خریداران آن شرکت، اطلاعات کاملی پیرامون میزان خوش قولی و پایبندی شرکت طرف معامله در انجام تعهداتش به دست آورد. چرا که صرف این مطلب که طرف قرارداد یک شرکت یا نمایندگی رسمی است موجب امنیت خاطر کامل در اجرای قرارداد نخواهد بود. به عنوان مثال گاهی اوقات مشاهده شده برخی شرکت ها در مقاطع زمانی خاصی با علم به عدم امکان انجام تعهداتشان و صرفا به منظور کسب نقدینگی جهت حل مشکلات خودشان، اقدام به فروش خودرو نموده و نهایتاً مشتریان را سر در گم نموده اند.
نکته دوم: حصول اطمینان از اعتبار نمایندگی مورد مراجعه می باشد. این اطمینان با مراجعه به سایت اصلی شرکت و یا تماس با شرکت اصلی قابل وصول است. زیرا در برخی موارد مشاهده شده که برخی از نمایندگی های یک شرکت، با وجود لغو نمایندگی و سلب امتیاز به صورت پنهانی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و موجب گرفتاری خریداران شده اند.
نکته سوم: دقت در انعکاس عین شرایط فروش اعلامی بر روی سایت یا تابلو نمایندگی در قرارداد منعقده است. در برخی موارد مشاهده شده مشتریان با انتخاب روش خرید به شرکت یا نمایندگی اطمینان کرده و بدون مطالعه قرارداد تنظیمی آن را امضا نموده اند و بعدها متوجه شده اند که نکاتی من جمله زمان تحویل، مدل، شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش یا ... متفاوت بوده و به ناچار به شرایط جدید با اکراه تن داده اند.
نکته چهارم: از آنجا که در این روش خرید، ماشین خریداری شده توسط مشتری قابل رویت نیست و معمولاً خودرو چند روز یا چند ماه بعد(بسته به نوع قرارداد) به خریدار تحویل می شود، مراجعه به کارشناسان فنی پس از دریافت اتومبیل مهم است، زیرا که در برخی موارد نیز وجود عیوب فنی فاحش من جمله تعویضی یا رنگ دار بودن برخی از قطعات بدنه در اتومبیل های صفر مشاهده شده است.
کد مطلب : ۴۸۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

پرسش و پاسخ
نحوه نقل و انتقال انشعابات ساختمان چگونه است؟
در اسناد تنظیمی هنگام معاملات املاک و مستحدثات، علاوه بر مشخصات ثبتی ملک بر چگونگی حق استفاده از انشعاباتی از قبیل آب، برق،...
جرم جعل چیست و مصادیق جعل مادی کدام است؟
در تعریف جرم جعل می توان گفت که عبارت است از: ساختن یا تغییر آگاهانه نوشته یا سند، ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیررسمی،...
پیامدهای حقوقی اقامتگاه کدام است؟
اقامتگاه به مکان معینی گفته می‌شود که فعالیت‌ها و امور شخص، اعم از سکونت و اداره امور وی در آن مکان متمرکز شده و به نوعی ...